De huisartsen houden uitsluitend spreekuur op afspraak.
Van 08.00-10.00 uur en van 14.00-15.30 uur heeft de huisarts spreekuur.
De assistente informeert aan de telefoon naar uw reden voor de afspraak. Zij is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en de spoedeisendheid van uw eventuele klachten. Soms een telefonisch advies al voldoende antwoord op uw vraag geeft. Wij verzoeken u vóór 10 uur te bellen voor het maken van een afspraak.
Planning afspraak
Voor één klacht is één afspraak van 10 minuten gereserveerd, voor twee klachten, ingewikkelde en/of emotionele vraagstukken wordt dan 20 min gereserveerd. Dit kan alleen als de drukte van het spreekuur het toelaat en dit betekent soms dat u één afspraak aangeboden wordt voor het meest spoedeisende en dat op een later tijdstip de meer tijdrovende afspraak ingepland wordt.
Chirurgische ingreepjes en het plaatsen van een spiraaltje, vragen wat meer tijd en worden over het algemeen aan het einde van het spreekuur ingepland.
Telefonisch spreekuur
Voor eenvoudige vragen kunt u gebruik maken van het telefonisch spreekuur. De huisarts belt u dan later die dag, op een afgesproken tijdstip terug. Indien het een vraag is die waarschijnlijk niet telefonisch beantwoord kan worden, dan biedt assistente u een afspraak op het spreekuur van de huisarts aan. U kunt in plaats van een telefonisch consult ook u vraag stellen via een e-consult op de website.
Kwaliteit
De huisartsen zijn BIG-geregistreerd. Dit houdt in dat de huisarts ten alle tijde eindverantwoordelijk is. De doktersassistentes en praktijkondersteuners vallen onder de BIG van de huisarts. Zij zijn wel bevoegd om medische handelingen uit te voeren in opdracht van de huisarts. Daarnaast hebben alle werknemers binnen de praktijk een geheimhoudingsplicht.